Reply To: Twilight Imperium

#1732
Thomas Thomsen
Participant

Var en mye mer smooth runde denne gangen, alle kunne reglene, litt som må slåes opp underveis men minimalt.

Denne runden er litt grunnen til at eg elsker dette spillet. Sinnsykt morro runde fra mitt ståsted. Avlåst? Ja. Lite action fra mitt ståsted? Ja. Kunne eg hindra Tor Inge seiern? Ja

I mitt hode så gikk en film omtrent fra den runden Tor Inge tok MR, Jarle hadde fått sine 5 poeng og trekte seg hjem og var sterk. Det kom en ny lov som åpna ei bakdør inn til alt mitt som før det var trygt siden eg hadde focus på tech og ikkje krig frem til da. Den loven og den runden snudde alt, neste scene i filmen begynte og det var tanker om å utrydde Tor Inge.

Så bygde Øystein seg opp å blocka Jarle på motsatt side av meg, og blei dermed en trussel for meg igjen, ikkje persoblig men det skjer ikkje at eg stole på Jarle når han har så mye poeng og kan lett vinne om han får fritt rom mot meg. Eg prøvde alle typer løfter og bestikkelser for å få Jarle til å angripe Øystein slik at eg kunne nyte min ødeleggelse av den kødden på MR som innførte loven rundt nebulaen. That bastard! Dette blei en lei standstill.

Siste 2 runde var planen å ta MR, så begynte the Plague, aka Sten Ole, å erobre ting mot mitt hjemsystem, det med hans mobile fabrikk eg ikkje kunne hamle opp med.her måtte det slettes.

Siste hailmary fra meg for å få Jarle mot Øystein slik at eg kunne endelig føle meg trygg hjemmevar å ta ut The Plague å gi Jarle tilbake sin utpost.

Siste runde kom og alt sto fremdels litt i limbo, på det tidspunkt kunne eg nok valgt å holde meg nøytral som resten av spillet å la dei 3 i topp rydd opp sjøl, eller gå hail mary å knekke Tor Inge å egentlig bli Kingmaker mot Jarle, på det tidspunkt trudde eg det var en runde til for Tor Inge smekka inn enda et secret objectiv.

Eg sitter bitter igjen uten å ha forfylt mine egne ønsker om hevn (kan ikkje spille den rasen igjen no haha).

Alt i alt en kanon film i mitt hode denn kvelden, der eg var en synlig kingmaker for Tor Inge, men er spill over mer en 6timer der flere har sjansen til å angripe han på MR, Der eg er sikker på at alle som meg har egne grunner og planer for hvorfor han fikk stå.

Eg er med på 3-4-5-6 player av spillet anytime.

Takker for en kanon aften.