Reply To: Nemesis

#2306
Thomas Thomsen
Participant

Cons:
Har aldrig vært mer morro å tape et spill en i Nemesis. Helt i egen klasse har dei levert her.

Reglene virka veldig bra, noen småting her og der men lite iforhold til mangen andre spel.

Fleire chars som føltes veldig ulike å morro.

Kult med action cards, meget bra system for hva en kan gjøre hver turn.

Lite dødtid, satt aldrig å følte at noen sleit med AP, å det er sjeldent.

Event korta var morro og varierte.

Utrolig stor variasjon i hvordan spillbrettet blir fra gang til gang. Sykt med ting å gjøre å plasser å gå.

Cons:

No prøvde vi 2 runder og som Jarle sier kunne vi hadt eliminering innen 30min begge rundene. At uhell kan skje er ein ting men fleste quest virka og å pushe mot dette. Når en session tar 3+ timer kan det være kjipt vil eg tro.

Terninger + trekke tilfeldig kort for utfall i kamp situasjoner, føles litt som spillet spiller deg og ikkje du som spiller spillet. Det er kult når en ser film, liker mer at mine valg og strategier har større følger for utfall en bingo.

Konklusjon:

Cons i spillet for meg er enorme, liker ikkje dei mekanikene i det heile, blir litt game breaker på lik linje med endingen og ubalansen i Scythe. Gjør at eg ikkje liker det spillet på tross av alt som er helt konge av et enginebuilding element som det spillet er best på.

På tross av det er Nemesis noe så sjeldent som en kanon bra følelse. Sykt bra atmosfærisk opplevelse som eg gjerne prøver igjen. Kult å testa co-op, expansjoner og nye runder «watch out for the leech».

No vet vi ikkje enda hva alle karakterene i spillet kan, men det vi har lært er jo at piloten må dø fort neste runde. At han kan drepe så lett er skummelt?