Reply To: Twilight Imperium

#2430
Thomas Thomsen
Participant

For å beskrive gårsdagens runde begynner eg med Jarle sin regel oppsumering.

Vi spilte igår slik at vi ikkje kunde bombarde uten groundforces og seinere at vi kunne. Så ordne seg til slutt. I og med at eigerskap forblir hos tidligere eiger om en bomber så trur eg ikkje den lille feile. Tidligt gjorde utslag.

At vi muligens har brukt et bombarment ship på flere planeter i en invasjon er og muligens feil men her var vi hvertfall konsekvent og det blei retta opp i når noen tok det tilbake. Så sikkert ikkje rare utfalls endring her heller.

Men forklar gjerne «Skilled retreat» kortet igjen ?

Videre oppsumering av kvelden.
Twilight leverer som alltids kvalitet, er morro om ein vinn, er morro om ein bare deltar. Som Rune sa igår på slutten så kan siste timen være drøy om unødvendig om ein ser vinner og det bare hår seint før den evindelige oppsumeringa og utdeling av Julegrisen.

Personligt elsker eg den timen og, når alle options for mulige forandringer går som en kulevarmt rundt bordet. Såg en måte å hindre Jarle i seiern, men rota med turnorder og forklrte det til Tor Inge høyt, før eg forsto at Jarle var før han ? ellers kunne vi ødelagt hans home system.

I det kaoset såg eg og en mulighet for seier om eg hadde gått MR med full pup, men gikk for hard på Tor Inge for å stoppe 1 av dei i frontløpet. Det ødela for meg sjøl. Så gikk nesten og planen gikk i vasken på et terningkast fra Sten Oles piratkanon på slutten. Samt min tabbe med å gjøre Jarle oppmerksom på åpningen hans hjemme.

Ellers var den rasen eg spilte heilt ubrukelig kjedelig. Passer gjerne på den neste gang. 1 free infantry pr phase. Og kan bygge med verdi 5 når eg aktivere der flagshipet står, og er vel ikkje ofte det blir gjordt siden ein helst vil ha slik med i krig. Eg gjorde det 1 gang på 9-10 timer og glemte det selvsagt å gjøre det og ? eg hadde og noe suveren tech fra min race, wait for it, som gjorde at eg kunne få 2!! Infantry pr turn istedet for 1. Kraftige greier der på alle fronter.

PS Til oss alle, neste gang tar vi ut kattene før Rune velger race så han får spille noe annet. Ser lenger opp at du har spilt dei 3 av dei siste 4 rundene. Pass em on ?