Reply To: World of Warcraft – the board game

#2531
Thomas Thomsen
Participant

Helt enig i din oppsumering Spenole. Finnes bedre spill for mer morro pr time en dette her.

Eg tar det kun med om vi er 4 og det er etterspørsmål i fremtia. Er nok ikkje noe som ligger på bordet for en random hav skal vi ikveld type spill. Egen event isåfall.

Lest meg opp på spillet og expansion.

Base game (2005)har rating på 6,7.
Dei som klager legger stortsett vekt på tidsbruken. Og ventinga. Kan ikkje krangle på noe av det, personlig la eg min rating på 6 grunna tia. Eg tror og at 1 sett til med terninger slik at en alliance hvertfall kan gjør sine trillinger samtidig ville ha kutta 1 heil time av en spillekveld.

Shadow og War (2006) rating 7,4
Her kjem 20 ekstra kort med talents og abilities til hver karakter. Total rewamp av items. Flere nye events og et fokus på independent (blå ræv plastikk figurer) slik at dei får en rolle der dei gir xp og muligens andre ting. Da blir det mer å gjøre samt enda viktigere en går fortere opp i level.
Det vil direkte påvirke spilletid.
Det er og events som skal booste raid bossen. Siste her høres vondt ut siden vi fikk så grundig juling av han ved vår 6player gjennomkjøring. Men skal sies at alle anbefaler at en har bare 1 karakter som ikkje er level 5 for å lett klare raidet. Og hed våre 3 gjennomkjøringer har vi klart raidet 2/3 ganger og bare 1 hr kommet seg til lv 5 totalt av dei 14 karakterene vi har spilt over 3 gjennomganger.
Sies at dette gjør spillet fra et 4-5timers spill til et 3timers spill.

The Burning Crusade (2007) rating 7,4
Nytt kart som kjem i tillegg. Så spillet blir større.
Her kjem mangen nye monster.
Nye quest.
Dungeons en kan gå i som gir xp og loot for en gruppe.
Karaktere kan no bli lv 6
Flere karaktere å spille
Nye raid bosser
Gjør at spillet igjen tar 4-5 timer

Flere sier at dei etter 5+ ganger begynte bruke regelen om ingen final pvp ved runde 30, dei tok istedet ibruk alternative regel om raid only victory.
Dette fordi det tok veldig ned spilletida. Grunnen var at det ble et mye mer fokus på quest og lv tidligere og ikkje nødvendigvis mye AP av valg av karakter utvikling mot andre alliansen sine ferdigheter. Dei snakker her om å bruke fast 4 timer og det inkludert ut og tilbake i eska. Det er omtrent 2 timer mindre en oss ?

Da begynner eg jakten på expansions som får mye skryt hver for seg samt at dei som har dei sier dei løfter og fikser mye av det negative fra grunnspillet.??