Reply To: Here I Stand

#3214
Sten Ole
Participant

Turn 4-scenarioet var ein interessant vri på spelet. Det var eit småirriterande og forrvirrande element som scenario-boka ikkje løfta ein finger for å oppklare: Istedenfor å ha turn-4-ting med i setupen, så blei det tatt for gitt at du slavisk kjørte turn-4-tingene inn etter oppstart.

I teorien er spelet kortare med dette oppsettet. Du havner derimot i ein litt diktert situasjon, altså du starter frå ein situasjon du ikkje nødvendigvis hadde ønska deg:

– Protestant får starta med politisk makt, altså med territorie og hærstyrkar på brettet. Men reformasjonen har bare gått sånn passe bra.

– Papacy har ikkje utretta noko ting militært, men er godt på veg til å få ein ny og forbetra pave.

– Ottoman har tilgang på piratskip, men ligger litt etter i jakten på å slå gjennom i Austerike.

– England har forsømt både konejakten og imperiebygging.

– Frankrike har unngått store krigstap, men han mista fotfeste i Italia.

– Hapsburg starter etter power-spiken sin og riket har starta å råtne.

Personleg liker eg full-versjonen betre, men erfaringsmessig er det vanskelegare å få folk med på maratonspeling, så kanskje dette oppsettet er eit greit kompromiss.

Tips til neste gong:

– Fleire terningar.
– Meir kreativ bordplassering sånn at alle når betre fram.
– Protestant/Papacy sit på sida av kvarandre.

For å avslutte og minne oss alle om at me er menneskelege, tar eg reglane som me burde ha kunne, men som me ikkje makta å nødvendigvis gjere rett.

Reglar, reglar…

Feil

Reformasjon
Dette burde ha vore det som me kunne best, men me feila… igjen. Den “gode” paven vinner ikkje alle tiebreakerar. Han vinner berre tie-breakerar når han brenn bøker (og eventuelt når protestanten skriv bøker utanfor språkområdet. Ein stor hit mot protestantiske ambisjonar, men det blei oppveid av ein annan feil.

Debatt
Me glømte å ta med at debattforsvarar får 1 eller 2 terningar. Eg får ta sjølvkritikk her siden eg hadde dokumentasjonen rett foran meg. Men det var mykje å holde styr på ute på brettet.

Sjøkapteinar
Desse blir ikkje tatt til fange. Dei hiver seg på sjøen og kjem sterkt tilbake runden etterpå.

Phony War
Eg tok feil her også. Det er makta som erklærer krig (altså England) som skal ha Phony war-markøren. Om det blir fred med Skottland/Frankrike før ei kanonsalve har blitt avfyrt, blir markøren permanent. Det blei ikkje særleg relevant siden Even knuste skottane.

Engelsk reformasjon
England får ikkje lov til å skrive protestantisk litteratur før Cranmer er på kartet, og han kjem ikkje før runden etter at Henry har funne dame nr 2.

Sikkert ein del anna som blei feil, men eg syntes me klarte oss ok med tanke på at me hadde mykje uerfarenhet med bordet, og me som “kunne” det hadde ikkje dette heilt 100% på plass når me måtte administrere uerfarenheten.