Reply To: Scythe

#2354
Thomas Thomsen
Participant

Allianse korta gav ingen meining synes eg. Poenga dei gav virka random iforhold til egenskapene, noe som virka veldig merkeligt. Kanon egenskaper med sykt høy poengsum og andre tilnermet ubrukelige egenskaper med tilnerma ingen poeng.

Tullete inntrykk av den delen.

Nye endgame mål for stjerner var veldig bra, gjør at ikkje enkelte klaner drar større fordel av sine skills og dermed virker ubalansert. Samtidigt kan det ødelegge for heile klan abilitien deres. Ja vi fikk muligheten til å skifte litt på mech abilities men der er jo og luck innibildet og du kan ende i en situasjon du sitter låst heile kvelden.

Nye klanene vi såg igår snevra ned brettet enda mer en før på et allerede lite kart der krig ikkje er lønnsomt. Dette forsterker poeng fokus for det er egentlig ikkje annet å ta seg til i spillet når brettet blir dekka innen 4 turns og bevegelse da er utelukka.

Alt for liten plass, alt for mangen som kan teleport til min trap, gå hvor eg vil i direkte linje, teleportere til mine flag, gå i vann hvor som helst. Uten flagship så vil alle andre egentlig bare se dei andre flakse rundt som ønska.

Et spill som har lagt mer i å kamuflere poeng jaget skal en leite lenge etter. Flott å se på, gøy med engine building. Men alt er bare en illusjon av liten betydning og PANG så er det over.

Eg slik situasjonen blei sist var omtrent tvungen til å stå iro i hjørnet med lite options. Bygg så fort som faen for å få ut maks stjerner og avslutte så tidligt som mulig.

Etter 90min var det bare 2options igjen:
1 Angrip noen til ingen personlig gevinst (kingmaker) bare for å ødelegge for dei, noe som selv med seier vil ødelegge mer for meg en noe annet.
2 Stoppe spillet så fort som muligt ved å bare ha fokus på min engine og objectives.

Poeng spill ha vi mangen av, flere med det mer tydeligt en andre. Trur det eg sliter med i Scythe er at spillet handler veldig lite om alt det flotte på bordet, noe som gjør at det føles overflødigt. Og det er da bortkasta mye flott der og det irritere meg.