Reply To: World of Warcraft – the board game

#2524
Thomas Thomsen
Participant

Ny runde gjennomført.

Eg var Horde. Shaman for den var eg sist så tenkte var greit å kunne den noenlunde, Warrior som Rune hadde sist samt den eg kan best utfra PC spillet.

Jarle var Alliance Warlock
Anders var Alliance Hunter

Vi brukte samme raidboss som sist.

Positive:
* Mye mer flyt denne runden ettersom reglene satt bedre.
* Events var mye mer innvolverende og påvirkende for alle. Vi kom gjennom ca 20 flere en sist gang. Og har nok 70 til som enda ikkje er kommen opp.
* Dø tid er omtrent fraværende, har alltids ein kortstokk som trengs sees gjennom så alle pauser er velkomne for å få en oversikt over utvikling samt å kunne legge en plan.
* Kule karakterer og bare sett 5 av dei 9 til no i bruk.

Negative:
* Skal en spille med færre en 4 spillere MÅ en kunne spillet godt. Det å styre 2 karakterer er et blodslit.
* Tar lang tid, selv om eg ikkje følte det når eg satt der så blei det over 5timer effektiv spilling. Med setup og pakka ned var vi der i omtrent 6timer.
* Ser fremdeles liten eller ingen nytte av å angripe hverandre. Kan oppstå et øyeblikk mot slutten der en går på dei andre for å hindre dei i å kunne gå imot raidbossen. Men igjen da må dei neste gå 2vs1 for å ikkje tape for mye sjøl. Og det skjer nok ikkje ofte seint i spillet.

Konklusjon

Fremdeles et meget bra spill som eg skal ha flere runder med.
Tid kan bli en utfordring for mangen frykter eg.