Reply To: World of Warcraft – the board game

#2527
Thomas Thomsen
Participant

Runde 3

5 spillere så et 6 karakterers game denne ganger.

Team Alliance

Hunter (Rune)
Paladin (Thomas)
Fighter (Thomas)

Team Horde

Shaman (Sten Ole)
Priest (Kristoffer)
Rogue (Tor Inge)

Ca 5,5 timer spilletid. Må kesten deles opp i en oppsummering. Første 3 timene gikk fort, begge sider av alliansen fløy rundt gjorde sine quest med vekslende hell. Mangen nye events kom frem og endel spennende isåmåte. Og endel nye karaktere fikk vi sett for første gang som feks rogue, priest og paladin. Mye kult i dei og healing blei mye mer brukt denne gangen fremfor dei første 2 gjennom kjøringene. Ser og ut som en viktigere ting i et 5-6 player game en i 2-4 spiller versjonen. Men ikkje nok brukt og såg no bra nytte av det.

Andre del av kvelden på siste 2 timene var litt mer, meeeehhh. Vi sprang rundt å leita etter hvor raid bossen Lord Kazzak hadde lurt seg unna. Og når han blei lokalisert var det bare tid nok til 1 forsøk hver til alliansene.

Ingen klarte han og vi gikk da inn i en ny del av spillet. Runde 30 og final pvp battle for glory.

Denne pvp kampen tok over 60min, og var ikkje noe spesiellt morro. Uendelig trilling rundt bordet og spenninga og engasjemanget falt for hvert trill.
Vi brukte 3 fulle runder med trilling pr karakter. Da var vi omtrent ferdig pakka ned spillet i ventinga på det endelige utfallet.

No har eg spilt dette med 3-4-5 spillere. Har personlig testa 3 chars og sett 8 av dei 9 i aksjon. Prøvd 2 av 3 raid bosser. Sett omtrent alle events. Spilt både som Horde og Alliance.
Ser ikkje ut som det er lett å gjøre feil som gjør at en blir hengende etter. Kan være uheldig med terningkast men litt rest eller en item så fikser det seg.

Konklusjonen min er at spillet er bra, mye kult å gjøre enten solo eller med en i din allianse. Det er uten tvil best med 4 spillere.
Det tar desverre alt for lang tid, spesiellt final pvp etter runde 30. Det finnes en alternativ regel bak i boka som ignorerer runde 30 og bare begynner på ny i runde 1, på den måten handler det bare om å klare raid bossen. Trur det kunne vært bedre etter mine erfaringer.

No en fri periode på dette spillet for min del hvertfall. Famouse last wordz