Reply To: World of Warcraft – the board game

#2513
Thomas Thomsen
Participant

Eg blei faktisk positivt tatt litt på senga over hvor bra dette spillet funka med tanke på at det er fra 2005. Treng ikkje komme fra PC spillet for å trives her, det hjalp meg heller ikkje mye å ha spilt spillet annet en at namn og monster var hørt om fra før.

Første gjennom kjøring var tung for min del, ikkje for kompliserte regler, oppsett er oversiktelig. Lett i starten. Problemet og mental kaoset kom heller etter vi hadde spilt litt og alle chars er såpass forskjellige at regler av alle slag kom samtidigt. 24 power/talent cards til hver char som funker omtrent likt men med rare ordlyder iforhold til andre. Blei litt kaos første gang. Det blir mye mye bedre nestegang.

Regler:

Spotting:
Ja her har du rett Sten, problemet igår var ordlyd. Og når alt står på bittesmåkort på motsatt side av bordet så skjer slikt. Og ja her sa eg nok feil slik eg hadde forstått den regelen. Skylder på boka som går gjennom alt med henvisning til en annen side og så tilbake osv. Blei for mye igår. Kortet skal egentlig si tydeligt når en kan bruke. Igår spurte eg og trudde svaret eg fekk var at dei ikkje begge blei brukt i samme fase.

Rekkjefølge:
Dette gjorde vi så godt som rett, blei hvertfall sagt flere ganger.

XP bonus:
Sagt og gjordt sammen med XP penalty. Vanskelige her igår er å følge med på alt som skjer på andre sia av bordet. Det går fort, og igjen umulig for oss å vite alt som skjer på kort osv som feks quest cards hva dei gir.

Merchant:
Den er good

Ingen healing end of turn:
Her har eg nok gått for fort gjennom ting og miksa med town action.

Andre feil eg ser no når eg går litt gjennom chars, flere abilities som manipulere terninger er at gitt ability etter bruk skal bli «unequiped» aka tilbake til spellbook til neste end of fraction fase. Og kan dermed bare brukes 1 gang pr combat round.