Hegemony

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #4276
    Rune Hanssen
    Keymaster

    Hgmny

    Samfunnsklassesimulator!

    Artig spel som fint legg opp til humor i klassekampen. Grei regelfordøying på første speling sjølv om me ikkje fullførte (3/5 rundar). Tippar det blir spissare konkurranse etterkvart. Fine komponentar.

    #4277
    Sten Ole
    Participant

    Reglar, reglar, reglar…

    Bare 1 free action per tur
    Me kan ikkje gå heilt bananas med free actions. Det betyr kanskje at me ikkje får til alt som me vil. Free action kan gjerast før eller etter turen din.

    Immigration-kort
    Arbeiderklassen og middelklassen trekker immigration-kort separat for sine arbeidarar. Det har nok lite å sei, men gjer at vi kan få mange utdanna folk eller ingen.

    Trade union (Arbeiderklassen)
    Spelaren må opprettholde 4 arbeidarar i kvar industri for å ha ein mann i ein tilsvarande tradeunion.

    Streik (Arbeiderklassen)
    Ein streik mot middelklassen påvirker bare arbeiderklassedelen av firmaet. Streikar vil uansett bli fjerna ved produksjon, men bare der lønna er fiksa vil det vere faktisk produksjon og lønning. Der streiken påvirker vil arbeiderklassen få 1 influence.

    Demonstrasjon (Arbeiderklassen)
    Arbeiderklassen kan demonstrere om det er for mange arbeidslause arbeidarar. Om situasjonen ikkje blir fiksa før produksjon, fordeler arbeiderklassen minuspoeng til motspelarane etter kor mange arbeidsledige det er til motspelarane. Dei får også influence.

    Automatiserte firma med tannhjul gir ikkje token (Kapitalist)
    Det er spesielle actionkort som kan gi machinery tokens.

    Frihandelslagring (Kapitalist)
    Kapitalistane kan importere varer inn i frihandelssona frå utlandet uten å betale tariffar, eventuelt overproduksjon havner også her. Andre spelarar kan ikkje kjøpe desse varene, så desse er reserverte for eksport.

    State benefits (Staten)
    Om du gir vekk noko som ein provide action, har du lov å kjøpe desse frå motspelarane så lenge det ikkje er frå motspelaren som skal få det.

    Fiscal Policy
    Denne loven kan leses som 1 lån eller 2 lån fører til IMF-innblanding når dette blir sjekka, ikkje kor mange lån som går fint å ha. Når nye offentlig virksomhet opner, kan staten fylle dei med arbeidarar (i tillegg til å betale for opningen).

    Minstelønn
    Når minstelønna blir endra, kan/må spelarane endre alle lønningane. Du kan ikkje senke den der det er commited workers.

    Prisendring
    Når foreign trade-policyen blir endra, kan spelarane endre prisane sine. Når loven endrer prisen på helsetenester og utdanning, kan spelarane endre pris for å tilpasse seg.

    Eg er forvirra. Samfunnssimulator er eit godt ord for det. Mekanisk sett var spelet heilt greit. Det var i det store og det heile ikkje så vanskeleg å gjere actionane og å få spelet til å gå. Men korleis ein gjer ting i spelet som ikkje skyter deg sjølv i foten er eit mysterium. Eg trenger samfunnet for å overleve men det er også samfunnet som skal ha lønn, ser ikkje ut til å bry seg om du selger varer til lågar prisar (eller kanskje det bare er Tor Inge?) og skatten var til tider drepande. Det var ikkje lett å handle inn nok varer og tjenester til å gjere middelklassen fornøyd i alle fall. Det blei ikkje mykje betre når Laissez-faire-visjonen til Sturla blei realisert. Me får sjå om me skjønner spelet etter kvart og om det har mange sider å vise oss. Eg trur ikkje me heilt fekk sjå at prisar og lønnsnivå virka som dei burde, men det reflekterer kanskje virkeligheten også. Uansett, kjekt spel.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.