Jarle Haktorson

415 54 544

Email

post@brettspel.no

Spelekveldar

Me brukar SPOND

Sten Ole
Participant

Ny runde med Clash of Cultures 3 år seinare. Eg syntes at dette er omtrent så bra som ein kan lage eit civ-spel med litt dybde men uten at det blir alt for mange irrelevante system. Det har byutvikling, utforsking, teknologi, asymmetriske valg, kulturpåvirkning, krig og byttehandlar. Det “mangler” alliansar, spionasje og utvikling som går forbi den klassiske alderen, men eg føler at det er ein fordel meir enn ein ulempe.

Om det er ein kritikk eg har så handler det litt om kor spisst spelet blir med båtteknologi i spel. Spelet er stort sett ganske rolig der du kan bygge deg opp og kose deg og farlege ting får du som regel god tid til å håndtere. Den tryggheten forsvinner når båt-terroristen har fått navigasjonsteknologien. Då er alle svake punkt 1 eller 2 actions unna. Spørsmålet eg stiller er om det gir meining å satse på at ein litt sterkare økonomi skal avverge skaden tilstrekkelig. Eller er det meininga at alle skal bli båt-terroristar?

Ein anna utfordring med spelet er at du blir overvelda av informasjon. Huskar du å utnytte alle teknologiane dine? Hugsar du å utnytte actionkorta? Hugsar du legge ned objectivekort når du får ting til? Det er mykje ting å måtte ha kontroll på. Eg føler likevel at mykje av dette er noko du etter kvart klarer tilstrekkeleg bra. Heldigvis starter spelet med lite kompleksitet. Kompleksiteten kjem først mot slutten i spelet.

Alt i alt er dette eit solid spel som eg synes kjem nært opp til visjonen om civilization på berre nokre få timar rundt eit bord med andre.