Sten Ole

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 347 total)
  • Author
    Posts
  • #4109
    Sten Ole
    Participant

    Rune klarte ikkje å stave navnet på spelet rett. Eg har berre spelt Andean Abyss (som eg synes er dritgøy sjølv om me ofte speler feil og alle har sur munn etterpå) så eg kan ikkje samanlikne det til noko anna.

    Vijay- er ikkje mykje mindre komplisert, men korleis du og dei andre på brettet ligg an er nok meir synleg enn i COIN-spel. VP er direkte samanlikna med andre, og spelet vil alltid bruke ca 98% av kortstokken. I vanlege COIN spel kan spelet vinnast tidleg, men ikkje her.

    Eg likte spelet, men vil nok foretrekke Andean Abyss pga at det føles som om Narcos-TV-serien er på bordet. Vijay- tikker alle boksane det treng som konflikt/diplomati-spel, og klarer det som eit 3-player-spel som imponerer. Korleis spelet slutter er flaks-basert fordi ein ikkje veit når det skjer nøyaktig. Så lenge ein ikkje blir heilt knesatt, har alle ein sjanse. Fordelen dette har over Andean Abyss er at dette er nok lettare å få på bordet fordi reglane i Andean Abyss er lettare å gløyme etter eit par månadar/år.

    Eg blei inspirert til å sjå ein film om perioden på Youtube. Spelet passar bra til temaet. Det er ein ganske rotete historie med mange faksjoner, familiedrap og eit maktapparat som berre fungerer så lenge terroren blir opprettholdt nok til at tributtstatane betaler skatten sin. Mongolhæren frå nord er ingrediensen som skal til for at alt sakte men sikkert rakner.

    Konklusjon: Spelet er kjempebra, men eg foretrekker nesten alle andre spel i sjangeren (Root, Andean Abyss, Rising Sun, Inis, Circadians: CO, Game of Thrones, Here I Stand, Diplomacy, Kemet, Fief). Me har for mange gode spel.

    #4104
    Sten Ole
    Participant

    Mindre justering på reglar: writers overlever ute i felt sjølv om marked blir lukka eller om område går tapt.

    Spelet var gøy med 4 også. Det var moro å vere chairman så lenge det varte. Eg er endå ikkje der at eg veit kva som skal til for å vinne. Men det er gøy å åle seg rundt i firmapolitikken. Det blei ikkje overraskande ein unison reaksjon når Bombay fekk spesialbehandling med ekstra penger og skip.

    #4103
    Sten Ole
    Participant

    Siste gongen synes eg at eg fekk til mykje fram til midtpunktet i spelet. Deretter måtte eg leite etter fornuftige ting å gjere på og synes egentlig at lufta hadde gått ut av “planen” min. Teorien min ut frå dette var at eg burde bruke starten på spelet på oppgraderingar av brettet mitt og å booste opp gull og stein-produksjonen min.

    Denne gongen fekk eg testa teorien. Den var heilt elendig. Eg oppnådde ingenting fornuftig. Verken bok-bonusar, actionbonusane eller den fantastiske produsjonen var til hjelp. Eg havna i taper-flokken på rundt 100 poeng. Eg aner ikkje kvifor eg alltid ender opp med så mange egg og “ufrivillig” bruvandring.

    Neste gong implementerer eg Praga-algoritme 3.0 der eg ikkje skal la meg friste av mikrobonusane. Spelet er kjempebra i sin klasse, men det er ytterst beige.

    #4101
    Sten Ole
    Participant

    Ang produksjon gull/stein: Du har heilt rett. Eg støtta meg på eit eksempel i regelheftet der eg no ser at kuben står på eit anna felt enn det eg trudde. Eg bøyer meg i støvet og river opp regel-advokat-lisensen min.

    Vegg-regelen sjekka eg på BGG. Dei må legges inntil den “gule” kjernen av action-boardet.

    #4099
    Sten Ole
    Participant

    Dette er eit kvalitets-euro-spel. Det har god ikonografi, eit actionsystem med mange nyansar som hindrer at spelet ikkje berre er gjennomsyra strategisk, men også gir mange taktiske valg underveis. Bonusane kjem i alle endar i dette spelet. Du har dilemma der ein bør satse på noko, men at ein likevel ender opp med å gjere mykje forskjellig fordi satsingen aldri er eindimensjonal. Også økonomien er kinkig fordi du kan teknisk sett bruke opp alle ressursane dine, men dersom du gjer det så risikerer du å låse deg ut av dei beste actionane neste turen. Full optimalisering kjem altså med ein risiko for at ein ikkje kan ta gode opportunistiske valg seinare.

    Spelet er litt beige, men klarer sånn passe å kople seg til at me byggjer ein by og ei bru. Eit savn i slike spel er eit kort med eit bilde av ein person og namnet “barkeep” som gjer at du kan hive armane i veret når motstandaren får det. Bygningsbrikkene blir fort veldig like og litt sjel-lause. Men, spelet klarar seg godt utan sjel.

    Eg er spent på å høyre anmeldelsen til Kvinnheringen.

    Reglar, reglar, reglar

    Produksjon av gull og stein
    Når du produserer gull og stein, får du talet som kuben står på. Andre bonusar får du dersom dei står til venstre for kuben.

    Construct Wall
    Vegg-tiles må legges inntil action boardet, altså det er ikkje tilstrekkeleg at dei er inntil berre andre vegg-tiles?

    Bøker
    Når du får bøker, trekkjer du 3 og velger ei at dei. Dei 2 du ikkje velger, går på botnen.

    #4096
    Sten Ole
    Participant

    Dette var eit koseleg spel der horder med “horrors” kjem nedover eit kart for å drepe. Jobben din er å stå imot og redde folk ut. Mange artige folk og ting som skjer her. Humorfaktoren er der.

    Spelet følger eit system der kamp og bevegelse skjer i ordna former. Du har ei enkel liste med actions, der visse er ganske kjedelege (for eksempel å hente supply), mens andre får mykje til å skje (for eksempel search). Eg trur spelet gjer ein god jobb med å la deg gjere det som du vil utan at ein må vere klinisk nøyaktig eller ha ein god overordna plan. Det var ein liten underleg ting med spelet. Du trengte å redde X antal personar, og når desse først var redda, så trengte du ikkje tenke så mykje på resten. Du kunne fritt bruke dei kynisk til å oppholde horrorane. Mystisk design… men men…

    Når me spelte, vant me litt lett, men dette var nok delvis pga regelsnusk i forhold til doom token og bruer som for lett stoppa horrorane. Me hadde litt regelsnusk som jobba mot oss også, men kanskje litt mindre.

    Spelet er kjekt og mindre komplisert enn det ser ut som.

    Reglar, reglar, reglar…

    Doom token
    Me gløymde å spele med doom token i activity-sekken. Denne gjer at det blir kjørt ein event.

    Incomplete spawning
    Ein ekstra kilde til “overrun”-tracken er om vi går tom for horror tiles når dei spawner. Då auker tracken med 1.

    Spawning into occupied areas
    Når Horrors dukker opp der det er noko, så blir det ein close combat.

    Horror movement
    All horror-bevegelse på ein track skjer først, så skjer “amalgamation”, så skjer kamp.

    Straum
    Når straumen blir skrudd på får alle spelarar 5 supplies.

    Civilians inni compound
    Du kan ha 4 civilians inni ein compound og du treng berre mate dei 1 supply per hunger-fase. I tillegg, om du velger å ikkje gjere det, mister du berre ein unit.

    Medevac helicopter
    Om du er på ein helikopterplass på brettet og helikopteret er på sjukehuset, kan du bruke ein action for å bli flydd dertil og fjerne ein skade.

    Horrors og øydelagte bruer
    Horrors vil i samme aktiveringen “fikse” heile brua og ta skade og gå til akkurat andre sida av brua.

    Horrors i kamp mot civilians
    Kvar hit dreper ein unit. Det blir også lagt ein biohazardkube i sekken.

    Molotov cocktail og pistolar
    Desse tinga kan brukes som free actions.

    #4085
    Sten Ole
    Participant

    Dette var eit mykje meir smooth spel enn det ser ut som. Det er eit kaos av roller, aktiviteter og korrupsjon. Men på ein eller annan måter så fungerer det. Kanskje det er fordi alt skjer i ein tydeleg rekkefølge. Eller at alle terning-trill fungerer etter same reglane. Eller at ting står på logiske plassar slik at det ikkje blir noko du lurer på.

    Det er egentlig eit hysterisk morsomt spel der ein åler seg inn i maktposisjoner på ulike måtar som gir rom for å kome inn i endå fleire posisjonar. Kvar rolle har eit sugerøyr inn i India som går fører rett til sparekontoen til familien. Det er også eit spel om å få investeringar til å gå til “din del” av maskinen sånn at du kan gasse på med masseutnyttelse. Dette skjer mellom anna via makt gjennom aksjepostane dine eller den gongen du fekk ein forfremmelse fordi du var den einaste ledige i systemet akkurat då. Plutselig er det du som sender handelsflåten og armeen til å tjene vestsida av landet mens rivalane dine griner i aust.

    Men spelet handlar ikkje om å vere ekkel. Spelet presser alle til å jobbe saman sånn at kompaniet overlever. Kollapsen er berre eit opprør unna, eller ein vond storm-sesong, eller gårsdagens ambisjonar som må finansierast med penger som ikkje finnes. Det er heller ikkje eit spel der ein speler får overtak fordi det er så mange måtar makta glipper, og på heilt tåpelege måtar.

    Dette spelet er (foreløpig) ein 10ar. Korleis det stiller seg i forhold til dei andre 10arane mine gjenstår å sjå.

    Reglar, reglar, reglar…

    Båtar frå provinsar
    Båtar frå provinsar treng ein suksess for å bygge dei, og ein suksess for å “launche” dei.

    Closed orders
    Når orders blir “closed” der det allerede er noko, blir filled orders flippa til closed og writers dør.

    Promotion
    Når ein person går frå ein office til ein annan, tek han med seg alle fatigue tokens han hadde vidare også.

    Røde dividers
    Dei raude dividerane blir brukt for å vise avgrensing mellom presidentskap ute på kartet slik at det er lettare å sjå kvar writerane skal heim igjen til.

    Stjerne og skraverte felt
    Dei spesielle feltene på company standing og lån-tracken heng saman med deregulerings-mekanikken som ikkje var med i vårt scenario. For at deregulering skal kunne skje må ein av pawnane vere i skravert område. Det er ein avstemningsprosess på dette. Om ein pawn havner på ei stjerne skjer det uansett. Deregulering heng saman med firms-fasen og alt som har med det å gjere. Firms har også med baksida av player-boardet å gjere.

    Governør-failure
    Når governøren har ein failure, lagar han unrest. Kan også merke at det er meint å berre bruke oransje kuber i spelet. Dei raude er for solo-speling.

    #4080
    Sten Ole
    Participant

    Var faktisk nyttig å lese reviewen til Stuart før me testa spelet. Då blei det ikkje så mykje regelsjokk. Han har mange gode poeng som designeren ikkje har godt tilsvar på utanom at Stuart ikkje har spelt nok.

    Eg treng meir erfaring før eg veit korleis eg stiller meg til spelet. Det kan godt hende at regelunntakene gir meining når ein speler sånn som spelet vil at du skal spele, og derfor blir dei ein meir naturleg del av spelet.

    #4055
    Sten Ole
    Participant

    4ar-trill i field battle
    Tell opp terningar du har fått frå:
    – infanteri
    – kavalri (+ kavalricharge)
    – ekstra-terningen for forsvar
    – ekstra terningen frå å vere trekantområde

    0-1: ingen hits frå 4
    2-3: maks ein hit frå 4
    4+: maks to hits frå 4

    Casualties i field battle
    Første hit tek ein hest om det var ein kavalri-charge. Resten må fordeles jevnt mellom milits og inf/kav om mulig. Også styrkar frå ulike land må tap fordeles jevnt om mulig.

    Forskjell på assault
    4arar gagnar berre forsvarer. Casualties treng ikkje å ta hensyn til unit-type. Alle tap kan f eks vere milits.

    #4047
    Sten Ole
    Participant

    Shikoku er eit av dei mindre skumle 18xx-spela og er eit godt alternativ for normale folk som ikkje vil forville seg heilt inn i 18xx-verden. Det er ikkje ørten forskjellige togfirma med mykje spesialreglar og det er ikkje aksje-emisjonar og fusjonar på aksjemarkedet. Det går med andre ord an å spele dette for første gongen og ha det gøy.

    Etter mi meining er ikkje 18xx-oppskrifta ikkje er 100% perfekt. Det blir potensielt turen din fleire gonger etter kvarandre dersom du ender opp som president i fleire firma. Og desse turane er lange der du både må bygge bane, planlegge kvar alle toga dine skal køyre og rekne ut inntekter, rekne ut utbetalingar til alle aksjonærane og kjøpe tog ut frå framtidige mål. Inkludert i dette er også veksling av kontantar i ulike valørar. Heldigvis kjem spelet med ein tabell for å hjelpe med prosentrekningen og Rune investerte i plastkort-pengar som er mykje betre enn papirpengar. Eg føler også at spelet er eit bedrag. Du trur spelet handlar om god bedriftsforvaltning, men egentlig er det mykje spel i korrupsjon, maktmisbruk og underslag som ein må vere obs på.

    Spelet har to måtar å slutte på. Anten kan eit firma gå konkurs (etter at sjefen har tømt sin personlege konto for å unngå skandale) eller så kjører me tog til banken er “tom”. Sistnevnte måte er litt slitsom siden kartet stort sett er utbygd dei siste turane og det blir berre til at alle firmaene kjører tog med små korrigeringar i kva rutene blir. Det går visstnok ikkje så seint om det kjem Diesel-tog i spel, men du sit med følelsen at spelet egentlig er ferdig men du må sitte der ein halvtime til ein time ekstra og gjere få valg og mykje arbeid. (Eg har ikkje noko konkret løysning på dette problemet, men eg er glatt med på fornuftige husreglar for å gjere slutten mindre sur.)

    #4014
    Sten Ole
    Participant

    Eg undra meg over kor eg hadde høyrt namnen på designeren før, Stefan Godot. BGG gav meg svaret. Han er faren til Human Punishment: Social Deduction 2.0 som eg har i hylla mi (og er umulig å få solgt). De hugsar kanskje at me testa det på SFO-bygget på Undarheim skule. Mykje random sikting og skyting og lite Social Deduction fordi folk hadde i praksis andre roller enn det dei såg ut som og rollene var også skiftande. Med det som bakteppe, kan me i alle fall seie at designeren har blitt flinkare.

    #3994
    Sten Ole
    Participant

    Mange lure ideear å finne i denne euroen. Det er eit worker-placement-spel der kvar arbeider har ferdigheter som kan trenes, og desse ferdighetane trengs for at arbeideren skal kunne bruke den eller den action-spacen. Handlingen går ut på å forflytte seg til sjøs og på land, oppdage dyr, slå leir, skrive brev og sende eksemplar av funna dine tilbake til England. Fordi handlingar og bonusar trigger nye actions, blir det fort mykje som skjer på turen din.

    #3983
    Sten Ole
    Participant

    Feide rettelse
    Liten Korreksjon angåande feide og feidekubar. Kubane går fortsatt vekk når du gjer dei om til terningar, men einaste vanlege måten å få inn nye kubar på er å stjele sau og kyr med raid.

    Ok, så no har eg fått sove litt på erfaringen, dobbeltsjekka reglar og blitt litt meir klok på dynamikken i spelet. Og eg trur spelet blir litt betre når ein ser kva som skjer under panseret på spelet. Eg trur ein svakhet med spelet er at i alle fall første gongen du speler, så ser du at du kan angripe kor som helst på ulike måtar men det er uklart kva som gjer eit angrep betre enn eit anna. Du ender kanskje berre med å gjere tilfeldige angrep og drafte halvtilfeldige kort om sommeren.

    Eg trur kanskje spelet er enklare dersom ein klarar å lese spelsituasjonen. Å vite kor du og andre står sterkt handlar om å sjekke kor ein ligg høgt på notoriety saman med kor det er mange sauer/kuber som er til stade. Dette er sannsynlege plassar som blir angripne eller som du sjølv bør vurdere å angripe. Kombinasjonen av mange angrepsterningar, lite forsvar og stor forteneste gjer desse angrepsvalga opplagte.

    Ut frå dette kan du prioritere å spisse angrepene dine med å ruste opp tableuet ditt eller å samle notoriety-kort og angrepskort. Eventuelt kan du investere i forsvar ved å trygge sauer, bygge borger, ansette ein warden, booste notoriety heime. Eller du kan investere i kort med langsiktig virkning.

    Target-runden er også interessant fordi dersom du er sein i rekkjefølgja må du passe på at target-kortet ditt ikkje berre har ein einaste plan som blir øydelagt om andre har ein lik plan. Korleis folk deler ut notoriety burde også seie litt om kva slags planar dei har.

    Victory points trur eg du skal tenkje lite på før siste omgangen i spelet. Om du gjer kloke valg, så kjem sikkert poenga av seg sjølv.

    #3979
    Sten Ole
    Participant

    Eg synst dette var eit litt underleg spel. Me slåss for sau og ære(?). Poengene renner inn og det er litt vanskeleg å forstå kva spelet oppfordrer deg til å gjere. Etter regelrensk er eg litt klokare og trygg på at det er ein intensjon bak ideane til spelet.

    Eg synes spelet er ein fisk inni ein ulvepels inni eit saueskinn. Det er kledd som eit GMT-spel med alt som høyrer med. Men så innser ut at at det er euromekanikkar med VP-sanking som ikkje heilt gir meining på anna måte enn som eit spelespel. Men analysespelaren innser snart at dette også er fullt av take-that og terning-bonanza som gjer analysen i stor grad irrelevant. Det er eit popcorn-spel. Eg trur nøkkelen til å nyte det er å stige inn i støvlane til Johnnie Armstrong som med stort sett ærlige hensikter tek ein snartur over grensa for å minne Dacre-grayne’en på at Maxwell ikkje har gløymt kva som skjedde i fjor, og å halde seg langt unna sauene du redda fra Kerr-fantane i aust.

    Reglar, reglar, reglar…

    Queen Mary
    Legg så mange terningar på kortet som det står. For kvar kamp, kan ein speler ta maks 3 av desse for rerolls.

    Rerolls
    Du får ikkje lov til å ta rerolls frå ulike kjelder i same kamp.

    Compute Combat dice
    Egentlig skal opptelling av terningar skje på alle kampar før det blir utført kampar. Dette er fordi etter-effektane av kamp ikkje skal endre terningøkonomien. Dette betyr også at ein del kort berre må ligge rotete rundt omkring for å vise kvar på brettet ting skjer. Dei som har fleire defensive kampar vil ha meir å holde styr på.

    Raid i debatable land
    Du får ikkje cattle frå debatable land (men du får VP for cattle hits).

    Bekrefta: Target card til feud/gaolbreak
    Du kan gå kvar som helst på kartet.

    Determine order
    I turn 2 og 3 skal du ikkje oppdatere spelerrekkefølgen etter første kamprunde.

    Poeng i kamp
    Jo, du kan få uendelig poeng fra alle typar kamp, sjølv om det ikkje er fleire fangar å redde, sauer å låne, kveg å stjele, kubar i feidesystemet.

    Feide
    Etter å ha rekna ut feidepoeng om til terningar fjerer du alle feidekubane. Alle poeng tjent på angrep skaper derimot nye feidar. Så det blir neppe langsiktig fred.

    Tvil
    – “Any March” betyr av og til ikkje alltid “any March”. Det finnes enkeltunntak som ikkje er så lette å generalisere. Dette gjeld hovudsakleg for battles og Debatable Land.
    – Nokre av dei meir kryptiske korta er kryptiske pga trykkfeil. Det er dessverre også feil på visse target-kort.

    #3940
    Sten Ole
    Participant

    Ein av dei meir strømlinjeforma og fredelege Rosenbergerane der ein treng lite forklaring for å kome i gang. Det er egentlig ein city-builder der du forvalter ressursar og ekspanderer. Ein treng ikkje mate nokon og blir ikkje så veldig hindra av motspelarar, så det er eit perfekt spel for å slappe av ein torsdagskveld. Dessverre formerer ikkje sauane seg, så ein kan diskutere om dette egentlig er eit Uwe Rosenberg-spel.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 347 total)